Snäll far.. ?

När pappa gick hem från jobbet när han mådde dåligt, kom jag hem med en stor påse godis till honom och var allmänt snäll och gullig emot honom (som alltid), eller rättare sagt, jag slängde godispåsen på honom och sen lät jag honom va. Eftersom jag själv vet att man inte är på humör när man mår dåligt. Och vad får man tillbaka nu då när man ligger här i sängen och mår piss? Öh du, bädda till sängen, du ligger ju på madrassen!

Sen kommer han med tusen andra frågor, som man inte har någon speciellt lust att svara på som Vad har du gjort idag? Vilka ämnen hade du? Var det roligt? Vad ska du göra ikväll? Svaret på sista fråga skrek jag nästan. Vad tror han?! Att jag ska ut och parta när jag, för det första, mår såhär, för det andra inte får dricka pga piercing och för det tredje att jag ska jobba imorgon. Men jag gissar att han har glömt allt det där, även om jag sagt det till honom hur många gånger som helst. Han frågar bara frågar för att fråga, sen glömmer han allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0