Biblioteksideal

Mitt nya liv har nog börjat, på riktigt.
Eller ja, jag sitter ju vid datorn just nu men det är bara för att jag laddar ner Amy Macdonalds skiva. Ohyeah!
Men iallafall, efter skolan satte jag mig på biblioteket för jag ville kunna koncentrera mig och göra det jag skulle. Men vad har hänt med biblioteket egentligen?! Detta "biblioteksideal" att det ska vara helt tyst och att man inte ens får prassla med lite papper är helt väck. Jag fick sitta med musik för att jag skulle kunna överhuvetaget ha fokus på mitt plugg! Det var en föreläsning som hördes över hela biblioteket, det var telefoner som ringde, folk som sprang, folk som prata med sig själv.. Sen kom det ett utländsk par, satte sig vid bordet mitt emot mig och bara glodde. Rakt på mig. Det kändes väl sådär och all min koncentration försvann under den kvarten som dom satt och glodde. Men 3 timmar lyckades jag sitta innan min penna dog och allt bara blev skit. Så jag gick på stan en sväng medan jag vänta på att pappa skulle sluta, så vi skulle ta körkortsfoto. Där hitta jag en ny penna och en halsduk. En jättefin, så jag är nöjd.

Men nu ska jag försöka fokusera på naturkunskapen, har ett prov imorgon. Även om jag inte förstår ett skit, så har jag iallafall gjort mitt bästa nu idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0