Månmåndag

Det är en trött måndag idag.
Men en bra måndag, för det mesta. Åtminstone i skolan, de va länge sen man skratta så mycket i skolan. Lina med sin jättekondom och tjejen som skratta som en säl. Eller en åsna, vilket som. Roligt var det iallafall. Mindre roligt var religionsprovet som vi hade idag. Jag är bajsdålig på prov och jag blir lika arg på mig själv varje gång att jag inte pluggat mer. När lär man sig?

Efter min sista lektion skippa Tobbe sin naturlabb, förståligt eftersom vi har en vikarie för tillfället som går en på nerverna. Hon är bara lite för mycket. Så vi satte oss på McDonken och käka lite och gick på stan. O jag var tvungen att pigga upp mig med en chokladkaka. Tänk om jag kommer bli chokladberoende? Så mycket choklad som jag proppat i mig på senaste tiden.. Sen bar det iallafall av till bild&form-lektionen för mig & Tobbe. Där tyckte läraren att det gick segt för mig. Tack för den, gubbe! Även fast jag kan hålla med honom. Sen blev det hem och sova. Eller lägga sig i sängen och knappt kunna röra sig. Från halv 6 till 8 låg jag i sängen och bara kolla tv, slumra till då och då. Orkade verkligen ingenting.. Kanske håller på o bli sjuk?

Tobbe fick mig förresten att vilja gå på luciauttagningen nästa veckan. Han är nog världens bästa klasskompis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0