Inte min dag

                           


Idag är jag gaanska så irriterad.

Mest på folk, och då okända folk som bara är ivägen. Bara som när jag skulle gå och byta mina vantar på stan som var trasiga, så kom det fram två killar som ville snacka om såndär välgörenhet. Inom loppet av en minut! Det var inte många meter jag hann gå innan den andra kom fram. Varför? Som om en fattig student skulle vara intresserad av något sånt..  
Jag kunde iallafall byta min vantar och sen satte jag mig på körskolan. Där fick jag iallafall en klapp på axeln av min körlärare för att jag var duktig och plugga - alltid nåt. Provet är på måndag, och självklart skulle vi ha en "utflykt" men naturkunskapen hela den dagen som jag missar bara för ett sketet teoriprov. Då är tanken såklart varför just den dagen? Varför inte tisdag? Men nu har jag den utflykten kvar till i vår och jag är ledig hela måndagen så jag kan plugga teori. Det gäller att se positivt... 

Sen när jag var på väg hem från körskolan höll jag och min cykel på att bli påkörda av en bil. Det var också väldigt irriterande att det stod två personer som lyckades blocka upp hela cykelbanan och innan jag kom hem så var jag tvungen att stanna cykeln för en jävla gubbe på moppe som kom i en fart av typ 2 km/tim. Undrar vad som kommer härnäst som irriterar mig? Kanske att jag inte hittar något att äta för jag är vråålhungrig. Sen blir man ju inte glad över att man måste plugga, men ska iallafall på ett möte om volontärjobbet på filmfestivalen. O bara för det så är det bra på tv idag...  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0