Råttmannen

Nyss kom kissen bärandes på en råtta.
Eller okej, det var en liten sketen mus.. Men han är ändå 15 år! Ska man jaga råttor/möss då? Hmm, tydligen. Det är lite som morfar som är alldeles för pigg för sin ålder. Han är 82, tror jag. Men beter sig som 60. Eller inte ens det, 20 kanske. Så båda dom trivs ihop :) Men iallafall, jag är inte rädd eller har svårt för mycket, förutom råttor och möss. Det är de vidrigaste jag vet. När han kom där med musen var det ett "duktig kisse" och en liten klapp på hans huvud, så långt ifrån den där äckliga varelsen som möjligt. Men på nåt sätt är man ju ändå nyfiken och står och glor på den ett tag och det spänner sig i hela kroppen. När jag sedan går därifrån skakar jag nästan.. Ett försök till att försöka acceptera dom.
Men en dag, ska jag bekämpa min rått&musfobi!

Nu har jag iallafall lyckats göra det jag ska.
Skickat iväg mail och fixat med lite till skolan. Städat rummet har jag gjort också. Det var också ganska vidrigt. Det tar ju inte lång tid att bara dammsuga av golvet lite, så det ska jag försöka göra oftare. Men okej, mitt liv kommer bestå av sova, städa, plugga? Härligt!


Nu plingar det på dörren! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0