Safariparken

Godmorgon.
Här sitter jag och är lite småirriterad. I dagens morgontidning hittar jag den här artikeln:

http://nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=4234522

Det handlar om olyckan som hände i somras i Safariparken. Jag jobba då och man börjar undra om allt som NT skriver verkligen är sant. Och varför dom ens tar upp det. Det är inget som unnar parken på nåt sätt, utan det känns mest bara som NT vill förstöra. Och varför dom vill göra det vet jag inte, för djurparken unnar ju för fasen hela Norrköping!

Det handlar alltså om när en buss körde in i ett träd och krossa två stora rutor inne i björn & varg-hägnet. Hon som guidade fick tydligen efter det sömnsvårigheter och ångestattacker. Dom hade inte fått rätt utbildning i tid och så liknande. Vi som sitter som grindvakter har inte fått någon "utbildning" om något skulle hända. Jag var med om en grej i somras, när en man gick ur bilen precis framför en björn och jag var den enda som såg det och kunde gör något. Det gäller att handla snabbt och det är ingen som sagt till oss hur vi ska göra. Och det kan jag hålla med om är ganska dåligt, men man måste kunna tänka själv också. Jag kan förstå att det inte är så lätt för djurparken att ta hand om 300 nya sommarjobbare och ge dom rätt utbildning. Det skulle ta för mycket tid och säkert kosta för mycket. Men om man är väldigt osäker på hur man skulle göra i olika situationer - varför ligger man inte på och frågar om man kanske kan få en genomgång?
Jag blir så trött på folk som ska ha allt serverat på silverfat hela tiden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0