Pappa i ett nötskal

Pappa har en tendes att lyssna med bara ena örat ibland, och då går det ut lika fort som det kommer in. När vi sitter hos Tobbe och pluggar så ringer han:
Pappa: Hej, vart är du?
Jag: Jag är hos Tobbe och pluggar.
Pappa: Ja just det, ni skulle plugga idag. Det finns tacos i kylen.
Jag: Mm, men jag är inte hemma
Pappa: Vart är du då?

Ska man skratta eller gråta?

Pluggandet gick inte alls idag iallafall, så nu har jag ångest. Fast ändå inte, för jag känner att jag inte bryr mig. Så nu är frågan vad man ska hitta på resten av dagen. Egentligen skulle det vara skönt att sätta sig ute på verandan och läsa lite i solen, men det börjar bli lite kyligt. Så jag stannar nog inne och fixar, trixar o städar lite. Jag hann ju bara göra klart garderoben när jag höll på och städa så rummet ser fortfarande ut som ett bomdnerslag. Eller så kanske jag bara går och tar en tupplur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0