I'm back

Jag är tillbaka, men kanske bara för stunden.
Bloggtorka tror jag det kallas. Har varken haft tid, lust eller ork.
Just nu är det bara jag, jag, jag som gäller. Och mina allra närmaste, alltid.

I söndags fick jag en väldigt glad överraskning när Stina & lillebror Olle kom hit en sväng. Fan va tiden går fort, jag kommer ihåg när Olle gick på dagis och nu går han i nian. Själv tar man ju studenten snart.. Fick fakturan på studentmössan idag. Men iallafall, vet inte hur länge sen det var som jag träffa dom. Stina är som en stjärna, man ser henne inte alltid men man vet att hon finns där. Och det är en sån stor trygghet och glädje.

I måndags börja jag min praktik på Ica. Inte fan visste jag att man fick sån motion av att jobba där. Helt sjukt! Vaddå gym liksom? Idag var det min tredje dag och det blir bara bättre och bättre. Även fast mina händer är sönderrivna av all plastdragning och kartongryckning, så tycker jag faktiskt det är skitkul och jag trivs verkligen. Sen är man ju "bara en praktikant" i vissas ögon, men det är sånt man får leva med. Alla har väl varit ny nån gång?

Igår träffade jag världens bästa Tobbe. Idag också förresten, när han plötsligt dök upp på Ica. Men igår var båda var lika trötta efter att ha jobbat 8-17, men vi tog oss till Världens för att äta lite och snacka av oss. Saknat saknat! Nu är det helgen som gäller ;)

Just nu sitter jag och äter gamla pepparkakor. Hitta en burk från Kulturkvällen, haha. Goda än. Ska ha en "dokumentär-kväll." Börjar redan 18.30 (eller var det 19.30?), då jag ska se om en dykare som har hajskräck. Sen är det en om Cornelis och en om Winnerbäck. Myspys.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0