Sanningar x7

Har visst fått en förfrågan om ett inlägg där man får veta mer om mig.
Men jag är så dålig på att bara rabbla vem jag är (därför jag aldrig får ihop något CV.) Så jag tänkte köra på 7 sanningar som jag vet vissa bloggare har haft, så här kommer mina 7 hemligaste sanningar ;)



1. Jag älskar att sitta och kolla på moln.
Jag kan få ut olika figurer, djur, människor.. Allt. När jag sen pekar på ett moln till någon och säger "titta, ser du den där söta isbjörnen där?!" Så kollar personen på mig som om jag vore dum i huvuet, haha. Livlig fantasi kanske?

2. Jag ser inte mina föräldrar som några förebilder.
Jag ser dom mest som att "jag vill inte bli som dom." Jag kanske är onormal som tänker så, eftersom ens föräldrar betyder så mycket. Men ändå så har jag den känslan och det är nog olika saker som får den känslan att komma.

3. Jag är grymt fascinerad av djur.
Jag skulle kunna sitta och kollar på min katt hur länge som helst (om jag inte hade så svårt att sitta still). Men det djuret som fascinerar mig mest är ändå hajen och en av mina stora drömmar är att få simma med dom.

4. Fast ett djur lockar mig inte lika mycket.
Jag har rått/musfobi. Även fast jag på något sett blir fascinerad utav dom också, så blir jag knäsvag när jag ser en liten, liten mus.

5. Jag har en liten förskärlek till asiater/japaner.
Speciellt i filmer så har jag riktigt roligt åt dom, men på ett bra sätt. Sen att min förra chef på Kolmården var en asiat, har gjort att jag fått ett bra intryck av dom.

6. Jag kan ibland tro att jag är utvecklingsstörd.
Har faktiskt tänkt seriöst på den tanken. Jag är ganska dålig på att prata (även när jag verkligen försöker viker sig tungan och det blir bara blää) och hur mycket jag än försöker i skolan så får jag max VG. Jag känner mig ofta är mindre allmänbildad än mina jämnåriga, vilket tar på självförtroendet endel.

7. Jag har lätt för att minnas ansikten.
Helst ska jag ha sett personen minst 2 gånger för att kunna sätta in personen på stället jag sett den vid. Fast ibland kan det vara lite jobbigt att känna igen var och varannan person, när personen inte har den blekaste om vem jag är.

(ja, fantasin dog på slutet, haha.)


Om svaret på hur jobbet som grindvakt är kan jag säga att man sitter i en stuga 8 timmar och trycker på knappar. Själv tycker jag att det är en "bra start" på sin jobbkarriär, för jag har faktiskt lärt mig väldigt mycket under dom 2 åren som jag varit grindvakt och det är jag själv förvånad över. Det finns 3 grindvaktsstugor som man varierar att sitta på under dagen. Lönen tycker jag själv är ganska låg. När jag börja var jag 16 och fick runt 60 kr i timmen. När jag blev 17 blev det runt 70 och 18 runt 80 kronor. När man söker går man in på Kolmårdens hemsida och där finns frågor som man ska besvara. Och svara så ärligt som möjligt, det vinner man längst på. 

Kommentarer
Postat av: Evelina

Tack för svar :)



Jag har en till fråga, hoppas det är ok hihi



På kolmården står det "är du redo att brsöka vår rekryteringsstudio för en audition?"

Herregud, låter jätteläskigt, vad e det?



p.s. du kan svara mig här på en egen kommentar så behöver du inte göra ett inlägg om min lilla fråga :P



KRAMM

2009-01-21 @ 20:59:48
Postat av: Kajsa

Haha, var inne nu och kolla och såhär har det inte varit dom andra åren när jag har sökt. Men jag tror bara att det är "förskönat" med "rekryteringsstudio för en audition". Jag kan inte tänka mig att dom har gjort annat än att det blir en intervju :P

2009-01-21 @ 21:42:39
URL: http://iamsomebody.blogg.se/
Postat av: Evelina

Vilken skola och linje går du?

2009-01-22 @ 12:40:24
Postat av: Kajsa

Samhäll-media, Kungsgård. Du då?

2009-01-22 @ 21:14:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0