Vad är det för dag egentligen?

Imorse när jag vakna så visste jag att det var söndag. Sen åkte jag och jobba och när jag cykla hem så började jag undra vad det var för dag, med tanke på att man blir som hjärntvättad på McDonalds och bara har det i huvudet under de timmar man jobbar. Jag mötte postbilen och den satte verkligen sprätt i huvudet, för jag vet ju att det varken kommer post eller tidningar på söndagar.. Men ja, nu har jag iallafall kommit fram till att det fortfarande är söndag. Samma söndag som när jag vakna.

I helgen har jag haft huset för mig själv och det har varit underbart. Man kan ju tro att mina föräldrar ska vara snälla mot mig för att dom sakna mig så under de här dagarna. Men nja, det första man får är skäll för att vi hade hällt ut grillkol som fortfarande var användbart igår. Och så tycker pappa att jag inte lyssnar på honom bara för att det blev fel. Men ja, det är ju han som uppfostrat mig till det.

Helgen har iallafall varit väldigt bra. Igår var vi hos Hella o hade möbelknytkalas. Ska hämta tillbaka mina möbler nåndag också, för de skulle jag ju gärna vilja ha. Hade volleybollpremiär igår också o även om jag inte är sådär värst bra, så var det kul.

Nu ska jag fortsätta leta efter mitt liv - kalendern.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0